Marketing mérőszámok webshopoknak – te figyeled ezeket? +ingyenes riport sablon!

A webshopod fut. Hirdetsz is. De vajon tudod, hogy mi működik és mi nem? A válasz kulcsa a mérőszámokban rejlik. A marketing mérőszámok segítenek abban, hogy ne érzésre költsd a pénzt, hanem tudatosan építsd a bevételed.

Miért fontosak a marketing mérőszámok egy webshopnál?

Az online értékesítés világa gyors. A vásárlók figyelme rövid, a verseny hatalmas. Ha nem figyelsz a számokra, könnyen pénzt égetsz – eredmény nélkül. A mérőszámok megmutatják, hol szivárog el a budgeted, és hol rejtőzik a profit.

A legfontosabb PPC mérőszámok, amiket ismerned kell

Kattintási arány (CTR) – Megmutatja, hogy a hirdetésed mennyire vonzó. Alacsony szám? Akkor valószínűleg a szöveggel vagy a kreatívval van baj.

Átkattintási költség (CPC) – Mennyiért sikerül egy érdeklődőt a webshopodba csábítani? Ha túl magas, lehet, hogy túl széles a célzás.

Konverziós arány – A látogatókból hányan vásárolnak? Ez már a webshop működését is érinti.

Kosárérték – Egy vásárló átlagosan mennyit költ? Ha alacsony, gondolkodj upsell vagy csomagajánlatokban.

ROAS (Return on Ad Spend) – A hirdetésre költött 1 Ft hány Ft bevételt hoz vissza? Ha ez nincs meg legalább 8-10-szeresen, érdemes újragondolni a kampányokat, de ez leginkább az árrésedtől függ.

Hogyan értelmezd ezeket a számokat a gyakorlatban?

Egy mérőszám önmagában kevés. A kontextus számít. Például lehet, hogy a CTR alacsony, de a konverziós arány kiváló. Ilyenkor nem feltétlenül kell pánikolni. A kulcs az, hogy rendszeresen nézd a számokat és keresd az összefüggéseket.

Ne hasonlítgasd magad más webshopokhoz. Minden piac, célcsoport és termék más. Az összehasonlítás alapja mindig a saját korábbi eredményed legyen.

Mikor érdemes belenyúlni a kampányba?

Ne kapkodj. Adj időt az algoritmusnak tanulni. De ha 1-2 hét után sincs konverzió, vagy a ROAS tartósan gyenge, akkor lépned kell.

  • Gyanúsan alacsony CTR? Tesztelj új kreatívokat.
  • Magas CPC? Szűkítsd a célzást.
  • Gyenge konverzió? Lehet, hogy nem a kampányoddal van a baj, hanem a webshopoddal.
  • Alacsony ROAS? Lehet, hogy túl nagy a verseny és alacsony az árrésed. Szűkítsd a hirdetett termékek körét olyanokra, amelyeknél elég magas az árrés és elbírja a hirdetési költséget.

Automatizálás és riportálás: spórolj időt, ne adatot

Nem kell minden nap kézzel számolgatnod. Használj automatizált riportokat. A Google Looker Studio például ingyenes, és remekül összeköthető a Google Ads és az Analytics fiókkal.

Így egy helyen látod az összes fontos adatot, és nem kell vakon döntened.

Töltsd le az ingyenes riport sablont!

Összegzés – a számok mögött a döntés

A PPC kampányok nem csak költésről szólnak. A jó kampány mögött rendszeres elemzés, tudatos döntések és jól beállított célok állnak.

Ha ezeket a mérőszámokat figyeled, könnyebben megérted, mi történik a kampányaidban – és a webshopodban.

A te marketinged milyen?

Teszteld le mielőtt mennél!