Az online jelenlét manapság kulcsfontosságú, de vajon tényleg szükséged van Google Ads kampánykezelésre? Ha az alábbi állítások közül bármelyik igaz rád, akkor a válasz egyértelmű: igen!
A SEO-d meg sem közelíti a konkurensek pozícióit
Ha a konkurensed organikus találatokban rendre megelőz, és a keresőben csak a második vagy harmadik oldalon bukkan fel az oldalad, az komoly hátrányt jelenthet. A Google Ads hirdetések segítenek azonnal az első találatok közé kerülni, miközben hosszú távon tovább építheted a SEO-dat.
“Új” vagy a weben
Egy frissen indult weboldal SEO-ja időbe telik, hogy felépüljön. A Google Ads kampánykezelés lehetőséget biztosít arra, hogy azonnal forgalmat terelj az oldaladra, miközben a keresőoptimalizálási stratégiád beérik. Új weboldalak és webáruházak esetében szinte mindig a fizetett hirdetések lesznek a rövid távon kifizetődő megoldások. Ez alól azok a márkák képezhetnek kivételt, aki már nagy követőbázissal és ismertséggel rendelkeznek, így már a webáruház indulásakor tudnak bevételt generálni. Jó példa erre, amikor egy több milliós követőbázissal rendelkező influencer indít egy webáruházat. Lásd MrBeast, az egyik legnagyobb influencer a világon – https://mrbeast.store/
Az organikus verseny erősebb, mint a wasabi
Ha egy erősen telített iparágban vagy jelen, ahol az organikus találatokért óriási a verseny, akkor nehéz az első helyek egyikére kerülni. A Google Ads segítségével viszont versenyelőnybe kerülhetsz, mert azonnal látható leszel a potenciális ügyfelek számára. A Google hirdetések minden esetben az organikus találatok előtt fognak megjelenni, ráadásul jelentős helyet foglalnak el a képernyőn. Görgetés nélkül sokszor már nem is látszanak az organikus találatok. Ettől függetlenül nagyon fontos a SEO, azaz az organikus forgalom fejlesztése.
Gyorsan szeretnél szemmel látható eredményeket elérni
A SEO vagy a Social Media fejlesztése egy hosszú távú befektetés, amely hosszú hónapokig is eltarthat. Ha gyors eredményekre van szükséged – például egy akció, kampány vagy szezonális értékesítés miatt –, akkor a Google Ads hirdetés létrehozása lehet a legjobb megoldás. A PPC, webáruházak esetében pedig kifejezetten a Google hirdetések azok, amelyek a legrövidebb idő alatt profitot tudnak termelni neked. Ha még nem használod ezt a marketing csatornát, akkor azt javaslom, hogy azonnal kezd el, mert sok-sok bevételtől esel el emiatt. A konkurenciád biztosan használja!
Kulcsszótervezés alapján olcsóbb hirdetni, mint SEO-znod
A kulcsszókutatás során kiderülhet, hogy bizonyos keresőkifejezésekre való hirdetés olcsóbb és hatékonyabb lehet, mint a hosszú távú SEO-stratégia. Ha a konverziók gyorsan megtérülnek a hirdetésekből, akkor nem érdemes kizárólag az organikus keresésre hagyatkozni. Általában egy erős marketing mix lesz az a megoldás, ami stabilan és folyamatosan szállítja neked az eredményeket. Gyakran azonban már önmagában egy jó ajánlatra épített hirdetési kampány is tud jó eredményeket hozni és profitábilisan működni. Ennek azért van pár alap feltétele, nem mindig a hirdetési beállításokon múlik a hirdetési kampányok sikeressége.
Könnyen mérhető marketing csatornára van szükséged
Biztos ismered azt a már elcsépelt mondást, hogy, A marketingre költött pénz fele kidobott pénz, csak az a baj, hogy nem tudjuk, hogy melyik fele. Ez az állítás ma már nem állja meg a helyét, ugyanis az online marketingben pont az a jó, hogy mérhető. Természetesen itt is vannak különbségek a marketing csatornák között. A Google Ads a pontosan mérhető eszközök közé tartozik, így ha számodra fontos, hogy lásd a hirdetésekre költött forintok hasznát, akkor a Google Ads egy jó választás. A hirdetéskezelőben pontosan látni fogod, hogy hány megjelenést, kattintást, konverziót (vásárlás, ajánlatkérés, űrlap kitöltés) hozott egy-egy hirdetés vagy akár keresési kifejezés.
+1: Lokációs versenyben van a céged (bolt, üzlet)
Ha helyi szolgáltatást vagy boltot üzemeltetsz, akkor elengedhetetlen a Google Ads és a Google Cégem használata. A helyi keresések (pl. „fodrászat Budapest” vagy „autószerviz Kecskemét”) a találati lista élére kerülhetsz, illetve a képernyő jobb oldalán egy hatalmas területet tudsz elfoglalni a Google Cégem profiloddal, ha konkrétan a márkádra keres valaki. A Google Ads dinamikus remarketing szolgáltatása különösen hasznos lehet, ha visszatérő vagy még billegő vásárlókat szeretnél elérni. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy azokat a felhasználókat célozd meg személyre szabott hirdetésekkel, akik korábban már jártak a weboldaladon, de még nem döntöttek a vásárlás mellett. Így emlékeztetheted őket az általad kínált termékekre vagy szolgáltatásokra, növelve ezzel a konverziós arányt és az ügyfélmegtartást.
Helyi Google keresés cégre
Összegzés
Ha bármelyik pont igaz rád, akkor érdemes elgondolkodni a Google Ads kampánykezelésen. A megfelelő stratégiával gyors és mérhető eredményeket érhetsz el, míg az organikus forgalmad fokozatosan épül. Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, ha növekedni szeretnél!